torsdag, april 20, 2006

Viggo Johansen og bensinpriser

Hvorfor gjorde jeg det? I akutt ønske om å "oppdatere meg", fant jeg i går kveld ut at jeg skulle få med meg en TV-debatt. I månedsvis har mitt eneste forhold til TV-debatter vært parodiene på Hallo i Uken. Så jeg tenkte jeg skulle gi Viggo J en sjanse.

Jeg angrer. Enten skjønner jeg ikke formatet, eller så er jeg fullstendig i utakt med resten av tvnorge. Hvorfor må det være seks mennesker i studio for å diskutere bensinpriser? Hvorfor får ingen lov til å snakke mer enn et halvt minutt av gangen? Hvorfor gjentar alle deltakerne seg selv og hverandre opptil flere ganger? Og hvorfor, hvorfor, er det bare Hallgeir Langeland som snakker såvidt om miljø? Og selv ikke han tør å si det innlysende: At høye bensinpriser er den enkleste, mest effektive og mest fornuftige måten å redusere CO2-utslippene.

Jeg er jo tross alt medieviter, så jeg vet jo svaret på alt dette. Det blir nok lenge til neste gang, Viggo...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Er det rart man ikke gidder ha TV? Jeg har ikke sett en TV-debatt på det jeg kan huske. Ekle greier, stort sett. Debatt er bedre på radio -- da hører man bedre hva de faktisk *sier* og.

Anonym sa...

Er FrPere egoistiske eller rett og slett bare dumme,
Kanskje tenke litt på hva hva partiprogrammet til FrP vil føre til

Anonym sa...

Beklager de nedlatene kommenatarene, hvis du ikke er en egoistisk FrPer.
Tokk meg ikke nokk tid til å lese.

Sorry!

Anonym sa...

"Og selv ikke han tør å si det innlysende: At høye bensinpriser er den enkleste, mest effektive og mest fornuftige måten å redusere CO2-utslippene."

Heia markedsmekanismer i det godes tjeneste!

At SV er alene om (nesten) å se fordelen ved markedet gir en god nok anledning til å trekke frem Dagens Næringsliv igjen, og dagens kommentar "Uten filter" fra Sofie Mathiassen (Google-søk). Hun påpeker hvor trist det er (for Høyre!) at SV må forklare Høyre fordelene med markedet:

"Verden er snudd på hodet når finansminister Kristin Halvorsen må belære Høyres nestelder Jan Tore Sanner om markedet. Det var en trist forestilling da Sanner denne uken gikk ut og forlangte lavere avgift på bensin fordi prisen er høy.
Kanskje følger han snart i Frps fotspor også på elavgiften."


(Beklager at jeg ikke kan lenke til artikkelen. Den stod i dagens avis, men de har åpenbart ikke fått den ut på weben ennå, heller ikke i betalingsarkivet så langt jeg kunne se.)

Anonym sa...

Very cool design! Useful information. Go on! about ativan Lower+blood+pressure+instantly laptops+used boat fargo loan well Woman who like threesomes Vardenafil generic Rechargeable flashlight batteries Cover hummer spare tire Pontiac golf course michigan ativan effects getting high