lørdag, april 01, 2006

Hvorfor i all verden skal jeg ha en blogg?

Tror jeg virkelig at jeg har noe å melde som folk faktisk er villige til å lese?

Jeg er jo opptatt av samfunnet rundt meg. Jeg er heller ikke mer beskjeden enn at jeg faktisk tror noen vil kunne ha interesse av å lese det jeg skriver, og kanskje ikke bare vennene mine en gang.

Den umiddelbare årsaken til at jeg starter denne bloggen akkurat nå har sikkert sammenheng med all blogghypen, men det finnes faktisk én direkte årsak. Jeg deltok nemlig nylig på en artig konferanse, the Nonprofit Technology Conference i Seattle, USA. Her følte jeg det tidvis som om jeg var den eneste i hele verden som ikke har en blogg, men først og fremst syntes jeg det jo hørtes utrolig spennende ut alt dette med blogging, web 2.0, flickr, osv.

I tillegg kan det bety noe at kona er bortreist, slik at jeg har litt flere timer å slå ihjel enn normalt. Men jeg håper denne bloggen overlever også hennes hjemkomst. Mer grunnleggende er vel at jeg føler at kommunikasjon er en veldig sentral del av min identitet. Her er jeg nok litt yrkesskadd, jeg er nemlig utdannet medieviter og jobber med kommunikasjonsvirksomhet til daglig. Men det er tydeligvis ikke nok...

Ingen kommentarer: