torsdag, april 06, 2006

Lampemagasinet på Carl Berner

Dette er bildet av en butikk jeg har hatt mistanker til en stund. Lampemagasinet på Carl Berner i Oslo har nemlig alltid salg. Nå er det "halve butikken til 1/2 pris". For ikke lenge siden var det store plakater som annonserte 70% et-eller-annet.

Jeg tenker at dette kan skyldes

  • at vinduene er så skitne at de alltid må ha masse plakater hengende for å skjule det,
  • at de ikke vil at folk skal se inn gjennom vinduene,
  • at folk faktisk lar seg lure til å tro at de alltid kan få gjort et røverkjøp,
  • at butikken tror at folk lar seg lure, men at de tar feil.
Jeg gleder meg til neste kampanje. Mitt tips er at det da er den andre halvparten av butikken som er til halv pris, men med oransje plakater...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror de bare er ærlige. Hvis vi justerer prisutviklingen på lamper med hensyn til kjøpekraftsutviklingen, vil vi se at vi, ikke minst på grunn av Kina, trenger stadig mindre andel av inntekten vår til å sikre oss litt lys. Dessuten, når de allerede har kuttet så mye som 70 % av prisen (i forrige kampanje), gjør det ikke mye fra eller til om de kutter en halvpart til.

Men kanskje bør vi ikke glemme at Lampemagasinet har mulighet til å skru opp prisene på den andre halvparten av butikken så mye de bare orker, og på den måten forberede den på et drabelig priskutt i neste måneds kampanje. Forøvrig er jeg enig med deg; jeg tror også den blir oransje.

Anonym sa...

Tror de benytter samme forretningsidé som klesforretningen The Player (i Stortingsgaten og Bogstadveien). Der er det også alltid salg.

Erik

Anonym sa...

Gratulerer. Sykla forbi lampemagasinet CB i går og så noe jeg aldri har sett før: butikkvinduene. Alle "salg"-plakatene var hentet ned, og igjen stod bare masse merker etter gammel tape (kanskje de stygge merkene er grunnen til at de aldri har tatt vekk plakatene?). Nå har de ikke et eneste salg! Ingen tvil om at du har makt, blogger.
Øyvind

christo sa...

Og hvem sa at blogging ikke nyttet? Jeg tar selvfølgelig den hele og fulle ære for at Lampemagasinet nå kjører en helt vanlig kampanje der de rett og slett sier hva hver enkelt lampe koster.

Anonym sa...

Handlet på Lampemagsinet på nett - håpløs service. Utelampene vi handlet var svidd etter 3 mnd bruk. Direkte farlig ifl. elektrikker. Etter 5 måneder med e-postutveksling har vi enda ikke fått nye lamper på tross av lovnader om at lampene skulle sendes når de fikk nye fra leverandøren. Tilsvarende lamper ligger selvfølgelig på tilbud på nettbutikken. Svindel og bedrag hele opplegget.